Apahideni cu care ne putem mândri! De mic copil a visat să ajungă pilot iar acum zboară la manșa unui avion cu reacție

Ca să ajungi pilot pe un avion de pasageri este cale lungă, spune Darie Andron, un apahidean de 36 de ani, care și-a văzut visul împlinit.

Toată viața lui, Darie a visat să ajungă pilot pe un avion de linie și a reușit. A locuit în Apahida, până la vârsta de 20 de ani, undeva în zona barului ”Dragonii Gemeni”. ”Mama lucra la Aeropost și casa în care am locuit, și în care acum locuiește mama mea, se află chiar pe traiectul avioanelor care aterizează pe aeroportul din Cluj Napoca. Încă de când eram copil mi-am dorit să ajung pilot”, povestește Darie, care în timp ce povesteam se afla în Suedia, așteptând să se îmbarce la bordul unui avion pe care urma să îl piloteze spre un oraș din Danemarca. ”Acum zbor pe o cursă de linie între două locații, între Suedia și Danemarca”, mai spune Darie.

Pentru a-și îndeplini visul, Darie Andron s-a înscris la cursurilor de planorism de la Dezmir. Era prin anul 1996, adică acum 20 de ani. De la manșa unui planor până la cea a unui avion de linie a fost cale lungă, mai exact vreo 15 ani.

Întrebat dacă Dezmirul, cu al său club de aviație nu e era așa de aproape de Apahida, și-ar mai fi îndeplinit visul, pilotul de la Carpatair răspunde ferm: ”cu sigurantță”. ”Planorul este un bun început pentru drumul către cariera de pilot, dar trecerea la aeronave de transport presupune o școlarizare mai complexă. Durează doi – trei ani, doar cursurile la o școală autorizată. De la Dezmir, am mers la aeroclubul din Sibiu unde am pilotat avioane mici. Dacă am mers la Sibiu vă dați seama că am iubit enorm să zbor. Apoi, am mers la școala de aviație de la Carpatair, o adevărată școală de aviație, unde am făcut școlarizarea pentru avioane de linie”, spune apahideanul.

De cinci ani, Darie este copilot la Carpatair iar în perioada următoare va începe procesul de pregătire pentru a ajunge comandat de aeronavă. Spune că a primit oferte de la companii mult mai de renume, dar a preferat să rămână din cauza faptului că îi convin condițiile oferite.

Zilnic, Darie Andron se află la manșa unui avion Fokker 100, care are o capacitate de 105 de locuri. ”Nu e greu să fi pilot. E chiar foarte plăcut mai ales dacă îți place. Pasiunea mea pentru zbor este atât de mare încât am decis din tinerețe să îmi urmez calea. Ca și pilot trebuie să iei decizii corecte în cel mai scurt timp. Trebuie să ai o bază de științe realiste. Mereu trebuie să faci calcule, să te adaptezi. De exemplu, să știi unde te afli și unde va fi avionul peste trei sau cinci minute, să anticipezi”, descrie Darie, câteva aspecte din munca de pilot.

Întrebat dacă în activitatea de pilot a avut și momente mai dificile, Darie Andron a spus că au existat câteva episoade, ca și în oricare altă meserie. ”Da am avut situații dificile și le-am rezolvat. Important este să nu te pierzi și să nu te precipiți”.

Peste zece ani, Darie Andron se vede tot la manșa unui avion. Nu știe dacă tot la compania Carpatair sau la o altă, mult mai mare cum ar fi Lufthansa sau Emirates. ”Licența mea de pilot este la mine în buzunar și nu mi-o ia nimeni. Peste zece ani, nu știu,  nu fac planuri. În funcție de oportunități mă adaptez sau aleg varianta cea mai convenabilă”, a spus Darie Andron.

La Apahida, ajunge tot mai rar din cauza distanței mari unde lucrează. ”La Apahida trăiește mama mea. Vin rar dar tot vin. Iubesc comuna din tot sufletul și pe toți apahidenii”, a spus Darie.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s